Hvorfor afholder virksomheder konkurrencer?


Når virksomhederne afholder konkurrencer, så er det fordi, de ved, at det er en fantastisk form for markedsføring. 
Når du liker en side på facebook, ser virksomheden bag siden dig som en kunde; eller ihvertfald som en potentiel en af slagsen. Dermed kan de reklamere med tilbud på deres facebook side som de vil og du har med dit like sagt 'ja' til deres reklamer. 
Når de derefter vælger at afholde en konkurrence, skal du enten like et opslag eller kommentere det for at være med i lodtrækningen. Når du gør dette kan dine venner se det i deres 'ticker' i højre side og på den måde når virksomheden ud til dine venner og o.s.v., når dine venner deltager i selv samme lodtrækning.

De laver altså konkurrencer for deres egen skyld og ikke for at 'belønne dig som følger', som man kan fristes til at tro.  

Men chancen er der jo for at du kan vinde noget og det er sjovt. Derfor siger jeg selvfølgelig ikke at du ikke skal afholde dig fra at være med i konkurrencerne; tværtimod. 
Men man bør være opmærksom på, hvorfor de gør som de gør. 

Der er også regler hos facebook, der går på at man som virksomhed fx. ikke må stille krav om at dele eller at tagge sine venner.
Det finder dog ofte stadig sted, at de ikke oplyser om man enten skal dele eller tagge venner..

Du kan her se facebooks regler for konkurrencer.

- De er derimod rigtig snu, når de i stedet for siger ting som: "du er velkommen til at dele, men det er ikke et krav" eller "hvem vil du dele præmien med? ol. "

Du kan her se hvornår konkurrencer typisk afholdes

Personligt har jeg efterhånden selv deltaget i så mange konkurrencer, at hele min facebook-væg er plastret til i virksomhedernes opslag. 😄
Men jeg kan jo altid efter at konkurrencen er slut, blot unlike butikkens side.

Hvor ofte deltager du i konkurrencer?




Hvorfor afholder virksomheder konkurrencer? Hvorfor afholder virksomheder konkurrencer? Reviewed by Fie on søndag, januar 01, 2017 Rating: 5

Ingen kommentarer